دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی
نوشته شده توسط : emami

برای باز کردن درب ماشین لباسشویی ابتدا باید اجاره بدهید تا ماشین لباسشویی شستشو را کامل به اتمام برساند، در غیر این صورت اگرآب درون لباسشویی باشد لباسشویی امکان باز کردن درب را به شما نمیدهد پس برای باز شدن درب ماشین لباسشویی ابتدا آن را به طور کامل تخلیه کنید در این مقاله دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی را برای شما ارائه می‌کنیم. در ادامه این مقاله از نمایندگی تعمیرات پاناسونیک همراه ما باشید.

 

خراب بودن قفل درب ماشین لباسشویی

یکی از علت های رایج در بین مردم برای باز نشدن درب ماشین لباسشویی خرابی قفل درب است درصورتی که متوجه خرابی آن شدید به یک تعمیرکار ماشین لباسشویی اطلاع داده و آن را تعویض کنید.

خراب بودن لولای درب ماشین لباسشویی

در همه‌ی لباسشویی ها درب از 3 قسمت لولا،قفل و زبانه تشکیل شده است که برای باز و بسته شدن درب لباسشویی به کار میرود، درصورتی که از پوسیده بودن یا معیوب بودن لولا ماشین لباسشویی خود مطلع شدید برای تعمیر و یا تعویض آن اقدام کنید.

شکستگی دستگیره درب ماشین لباسشویی

درصورتی که دستگیره ماشین لباسشویی شما شل شده و یا شکسته برای رفع این مشکل نیز چاره ای جز تعویض کردن آن نیست.توجه داشته باشید درصورتی که درب لباسشویی شما باز نشد بیشتر به آن فشار نیاورید ،و تلاش برای باز کردن نکنید زیرا ماشین لباسشویی شما آسیب بیشتری می‌بیند و باعث خرج تراشی اضافه میشود.

خرابی قفل حرارتی ماشین لباسشویی

قفل حرارتی تقریبا باید بعد از گذشتن 2 دقیقه بعد از پایان شستشو درب ماشین لباسشویی را آزاد کند.وظیفه قفل حرارتی در ماشین لباسشویی جلوگیری از افزایش دما، و کنترل ان است و به همین دلیل حتی در زمان خاموش بودن ماشین لباسشویی درب به راحتی باز نمیشود.

حتما بخوانید: نحوه باز کردن قفل درب ماشین لباسشویی

راه حل

برای رفع این مشکل باید لباسشویی خود را حدودا 10 دقیقه خاموش کنید و اجازه دهید تا قفل حرارتی خنک شود و قفل درب را باز کند. گاهی اوقات ممکن است قفل حرارتی گیر کند و حتی با خنک شدن هم قفل درب را باز نکند. در صورت مشاهده این مشکل با زدن ضربه محکم بر روی پلاستیک زبانه قفل در آزاد میشود.

مشکل قفل کودک لباسشویی

یکی دیگر از مشکلات رایج برای باز نشدن درب لباسشویی فعال شدن قفل کودک و جلوگیری از باز شدن درب است. رفع این مشکل و غیر فعال کردن قفل کودک در برند های مختلف متفاوت است که برای رفع آن باید به دفترچه راهنمای لباسشویی خود روی ببرید.

مشکل زیاد گرم شدن لباسشویی

در بعضی از مواقع مکن است به علت گرمای زیادی که لباسشویی شما ایجاد میکند مدار های داخلی آن از کار بایستد و برای رفع این مشکل باید اجاازه دهید تا لباسشویی شما برای مدتی کوتاه استراحت کند که معمولا بعد از خنک شدن لباسشویی این مشکل نیز خود به خود حل میشود.

مشکل سوئیچ فشار لباسشویی

درصورتی که سوئیچ فشار خراب باشد و حتی اگر  آب به درستی به ماشین لباسشویی خارج شده باشد.امکان گیر کردن درب لباسشویی وجود دارد. و قدرت این که قفل درب را هم به مشکل بیندازد را دارد که در اکثر ماشین لباسشویی ها اگر این سوئیچ را ریست نکنند درب همانطور بسه میماند که این خوشایند نیست.

راه حل

لباسشویی را برای مدت کوتاه خاموش کرده و اجازه دهید تا سوئیچ فشار سرد شود. اگر این کار را انجام لبدهید بعد از حدودا 5 دقیقه درب باز میشود. البته توصیه ما برای شما این است که برای تعمیر و رفع اشکال ماشین لباسشویی های خود از تعمیرکاران مجرب و با تجربه کمک بگیرید.

کلام آخر

ما  در این مقاله قصد داشتیم دلایل باز نشدن درب ماشین لباسشویی و راه حل هایی برای آنها را برای شما به اشتراک بگذاریم و امیدواریم توانسه باشیم حق مطلب را به خوبی ادا کرده باشیم.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: